Nasz Team

Kadra zarządzająca

Zespół iVoting składa się z kadry zarządzającej, kadry badawczej, zespołów programistów i doradców.

Marcin Gawlas – CEO Projekt iVoting – innowator, co-founder oraz współtwórca sześciu startupów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Malcie. Realizował projekty inwestycyjne i badawcze ze wsparciem funduszy europejskich w branżach IT, ICT, ISP, energetyka, softhouse, media, kompozyty, high-tech, fintech (blockchain). 

Zarządzał budową hybrydowych sieci telekomunikacyjnych (radiowo-światłowodowych) typu NGA (Next Generation Access) z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w trzech projektach informatycznych o łącznej długości sieci ponad 2100 km i wartości ponad 82 mln zł. 

Kierował pracami B+R oraz wdrożeniowymi innowacyjnych produktów: 

– nisko emisyjnych wież telekomunikacyjnych dla hybrydowych sieci telekomunikacyjnych z wykorzystaniem materiałów kompozytowych
– bezpiecznych plandek stosowanych w ciężkim transporcie lądowym oraz systemu mobilnego monitorowania i zabezpieczenia towarów
– oprogramowania do zarządzania i administracją sieciami telekomunikacyjnymi automatyzującego procesy zarządzania dla lokalnych operatorów telekomunikacyjnych. 

Szacunkowa wartość projektów startupowych, które “budował od zera” na przestrzeni ostatnich 15 lat przekroczyła w roku 2020 szacunkową kwotę 22 mln zł. 

Z wykształcenia informatyk, dziennikarz i politolog. Człowiek wielu pasji. Miłośnik piłki nożnej i tenisa, narciarz i snowboardzista. Żeglarz z chorwackim patentem, uczeń szkoły szybowcowej. Miłośnik filmu, fotografii i podróży, ale przede wszystkim nowoczesnych technologii.

Michał Bartczak – Prezes spółki Carbonet.pl – specjalista ds. marketingu i sprzedaży, który będzie odpowiedzialny za budowanie zespołu handlowego, obsługę kluczowych klientów w temacie zdalnych głosowań w spółkach kapitałowych i samorządowych aplikacji smart city i smart gmina.

Współtworzył sukces Browaru Jastrzębie S. A. nazywanym fenomenem polskiej sceny crowdfundingu. Browar Jastrzębie w ramach emisji akcji na największej Polskiej platformie do zbierania kapitału zebrał prawie 4 mln zł.

Odpowiadał za budowanie dystrybucji sprzedażowej oraz koordynowanie powstawania aplikacji do przeprowadzenia walnego zgromadzenia w ramach prac wdrożeniowych w projekcie. Wdrożenie okazało się sukcesem i bez większych trudności przeprowadzono jedno z pierwszych w Polsce hybrydowe eWZA na urządzeniach mobilnych, które obsłużyło kilka tysięcy akcjonariuszy.

Pierwsze kroki w branży startupowej rozpoczął już w wieku 18 lat w spółce MKM zajmującej się produkcją urządzeń z branży rozrywkowej. Spółka dołączyła do tworzonego wówczas miejskiego klastra, który skupiał wokół siebie lokalne przedsiębiorstwa i miał za zadanie stymulować rozwój miasta.

Został kilkukrotnym finalistom konkursów retorycznych i doskonalił swój talent i warsztat związany występowaniem publicznym.

 Posiada doświadczenie w organizacji i przeprowadzeniu wydarzeń biznesowych takich jak konferencje branżowe, czy targi.

Świetnie sprawdza się w networkingu oraz budowaniu nowych kontaktów biznesowych, co potwierdzają wyniki spółek, w których pracował na stanowiskach związanych ze sprzedażą i marketingiem.

Na koncie Michała jest również jego autorski startup związany z branżą modową „My Clo”, gdzie pełniłem funkcję CEO. Startup opierał się na tworzeniu odzieży, która miała mieć właściwości antybakteryjne. Odzież miała być odporna na wszelkiego rodzaju zabrudzenia. W projekcie wykorzystano nanotechnologię.

Od kilku lat prowadzi własną działalność związana z obsługą outsoursingową dużych domów mediowych oraz przedsiębiorstw z Polski i zagranicy.

Specjalista w zakresie social media, LinkedIn, a także mediach tradycyjnych (radio oraz telewizja).

Studia ze specjalizacji marketing i zarządzanie sprzedażą. Pasjonat występowania publicznego oraz nowych technologii, w wolnych chwilach uwielbia wypady na miasto i śpiewanie na karaoke.

Aneta Gawlas – COO – zarządzanie operacyjne w projekcie iVoting – trener biznesu, coach z bogata praktyką zawodową, z wykształcenia pedagog.

Akredytowany Masterclass Coach&Mentor Brian Tracy International.

Wieloletni wykładowca-praktyk Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej i Akademii Wyższej Szkoły Biznesu.

Absolwentka prestiżowej Szkoły Trenerów Biznesu Brainstorm Group oraz European Business Trainer & Coaching Clinic (Corporate Coach U).

Prowadzi zajęcia dla Studentów I i II stopnia, Słuchaczy studiów podyplomowych (w tym MBA) na kierunkach związanych z szeroko pojętym zarządzaniem. Na co dzień wykłada w kilku miastach (Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Katowicach, Bielsku-Białej, Cieszynie i Żywcu).

Ceniona przez uczestników za praktyczne podejście, urozmaicone i angażujące formy prezentacji trudnych zagadnień. Z powodzeniem walczy z mitem nudnych obowiązkowych szkoleń „behapowskich” – zmienia kadrę szkoleniową pokazując zupełnie nowe możliwości prezentacji trudnych tematów, wykorzystując nowoczesne techniki nauczania osób dorosłych z wykorzystaniem metod aktywizacyjnych.

Aneta Gawlas posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu procesami w zespołach projektowych. Jako współwłaściciel i główny manager rodzinnej firmy konfekcyjnej odpowiadała przez kilkanaście lat m. in. za przygotowanie i realizację kolekcji ekskluzywnych ubrań dla takich marek jak: ORWELL, JEAN PAUL, BLACKY DRESS, ANDRES, IKKS, LOUIS VUITTON, CHRISTIAN DIOR.

Członek międzynarodowego Think Tanku International Business Institute na Malcie, który specjalizuje się w doradztwie i analizie eksperckiej innowacyjnych projektów biznesowych łączących współpracę Polski i Malty. Organizuje również szkolenia dla kadry wyższej na Malcie z podnoszenia kompetencji miękkich. Jak sama mówi o sobie: jej zadaniem jest pomoc innym w realizacji ich celów – wyposaża ich w niezbędną wiedzę i narzędzia oraz motywuje do osiągania założeń.

Jan Sienkiewicz – Dyrektor ds. projektów międzynarodowych – prokurent spółki Carbonet.pl, członek kadry zarządzającej iVoting, odpowiedzialny za kontakty międzynarodowe.

Prokurent w Agencji Rozwoju Regionalnego SA w Bielsku- Białej – jednego ze strategicznych inwestorów projektu. Dyrektor w dziale Projektów Międzynarodowych ARR od roku 2005.

Były Dyrektor ds. Sprzedaży w Metalplast Bielsko SA (obecnie Aluprof). Stypendysta programu Cochrana w Departamencie Rolnictwa USA ze specjalizacją rozwój małego biznesu i przedsiębiorczości.

Ukończył program University of New Brunswick, Kanada w zakresie Zarządzania Marketingowego w biznesie.

Główny obszar aktywności: szeroko pojęty rozwój regionalny.

Doświadczenie w internacjonalizacji przedsięwzięć i projektów biznesowych oraz networkingu. Od wielu lat menadżer projektów międzynarodowych : Interreg, Horyzont 2020, URBACT, Europe Aid itp.

Zaangażowany w budowanie i wspieranie sceny startupowej, wykorzystanie funduszy kapitałowych zalążkowych oraz inkubowanie przedsiębiorstw.

Aktualnie realizuje projekty z zakresu smart cities, nowoczesnych laboratoriów innowacyjności  FabLab oraz kompetencji cyfrowych Digital Innovation Hubs.

Rozwija projekty związane z rozwojem i wdrażaniem rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0 Kieruje zespołem oceniającym pomysły biznesowe w funduszu zalążkowym Beskidzkiego Akceleratora Technologicznego.

Prof. dr hab. Krzysztof Piech – kierownik prac badawczo-rozwojowych projektu iVoting i główny architekt blockchain projektu iVoting. Profesorem nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Ma szerokie doświadczenie na styku nauki i biznesu jako znany w polskim środowisku zwolennik walut cyfrowych, działacz społeczny, doradca wielu startupów.

  • Były szef jednego z pierwszych na świecie akceleratorów technologii blockchain.
  • Koordynator wielu konferencji naukowych m.in. na temat innowacji.
  • Uczestnik grantów KBN, FNP, NCBR i innych.
  • Przez ponad 20 lat związany ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako student kierunku „Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne”, później asystent-stażysta w Katedrze Informatyki Gospodarczej, asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej.
  • Autor rozprawy doktorskiej nt. kryzysów, adiunkt i starszy wykładowca, kierownik studiów podyplomowych, na których wykładało trzech wicepremierów i kilku ministrów.
  • Najmłodszy pracownik ww. uczelni (już w wieku 20 lat), współtwórca i pierwszy wykładowca e-learningu w SGH.
  • Jeden z pierwszych wykładowców w Polsce używający internetu w dydaktyce już od 1996 r.
  • Badania do habilitacji nt. pomiarów innowacyjności i gospodarki opartej na wiedzy rozpoczął w University College London (3. najlepsza uczelnia Wielkiej Brytanii, po Oxford i Cambridge).
  • Problematykę międzynarodowych polityki gospodarczej i kryzysów finansowych zgłębiał w National University of Singapore (2. najlepiej uczelni w Azji), gdzie napisał podręcznik do polityki gospodarczej (w j. angielskim). ź Lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” rządowego programu pt. „Od papierowej do cyfrowej Polski”, w którym kierował pracami ok. 100-osobowego zespołu doradzającego Minister Cyfryzacji.
  • Współorganizator jednych z pierwszych w Europie konsultacji społecznych w parlamencie nt. technologii blockchain i walut cyfrowych.
  • Znany w kraju krytyk polityki KNF wobec firm sektora walut cyfrowych.
  • Sygnalista i aktywista walczący z piramidami finansowymi używającymi kryptowalut; szkoli z tego zakresu policję i prokuratorów.
  • Członek British Alumni Society. Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin oraz kilku zagranicznych centrów i instytutów badawczych (m.in. w Londynie, Iranie). Członek kilku zarządów i rad nadzorczych startupów głównie branży blockchain w Polsce, Londynie i w Singapurze.
  • Założyciel i prezes Instytutu Wiedzy i Innowacji – jednego z nielicznych w Polsce niepublicznych instytutów badawczych.
  • Doradca kilku firm technologicznych (w tym z Chin) i funduszy VC.

– Przewidział ostatni światowy kryzys finansowy ostrzegając przed nim opinię publiczną i polityków w artykułach publikowanych już od sierpnia 2007 r. (tj. na ponad rok przed upadkiem banku Lehman Brothers).

– Przewidział również poprzednią światową recesję lat 2001-2002 i jej wpływ na polską gospodarkę. W maju 2019 r. jako pierwszy ekonomista ostrzegał przed wzrostem cen żywności w naszym kraju.

– Obecnie ostrzega przed rozpoczynającym się kryzysem zainicjowanym przez pandemię koronawirusa.

Autor ponad 100 publikacji naukowych. Redaktor naukowy ponad 30 książek, w tym kilku wydanych w Londynie. Najważniejsze z nich to przygotowywana przez ponad 10 lat trylogia poświęcona kryzysom (ok. 100 autorów, 2,5 tysiąca stron). Autor pierwszych w Polsce publikacji nt. technologii blockchain (do pobrania m.in. ze stron Ministerstwa Cyfryzacji). Od 2016 r. pracuje na Uczelni Łazarskiego, gdzie kieruje drugim w Europie Centrum Technologii Blockchain. Prowadzi tam m.in. zajęcia nt. baz danych, blockchaina i jego zastosowań w firmach, a także zajęcia z międzynarodowych stosunków gospodarczych, rynków finansowych i giełd papierów wartościowych.

Anna Parzonka – Specjalista ds. inwestycji B+R – w projekcie odpowiedzialna za sprawne prowadzenie rozliczeń finansowych, projektów i dotacji.

Ze wsparciem firm w zakresie inwestycji związana od ponad 7 lat. Swoje doświadczenie zdobywała jeszcze w perspektywie 2007 – 2013.

Obecnie zajmuje się głównie obszarem projektów zakładających działalność badawczo-rozwojową oraz inwestycyjnych stanowiących innowację produktową i/lub procesową, realizowanych przez sektor prywatny, w szczególności MŚP.

Z wykształcenia europeistka ze specjalizacją fundusze UE oraz ekonomistka ze specjalizacją finanse i rachunkowość.

Dotychczasowy główny obszar działalności dotyczył analizy możliwości oraz wsparcia firmy w zakresie pozyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, w oparciu o potrzeby inwestycyjne.

W zakresie obsługi procesu aplikowania o fundusze pomocowe zajmowała się wsparciem w pozyskaniu dofinansowania ze środków UE zarówno w programach krajowych, jak i regionalnych programach operacyjnych.

Posiada także wieloletnie doświadczenie w rozliczaniu projektów w okresie realizacji, monitorowaniu w okresie trwałości oraz wsparciu firm podczas kontroli. Podczas dotychczasowej działalności brała również udział w realizacji konferencji, w tym w przeprowadzeniu cyklu szkoleń pt. Laboratorium Funduszy Europejskich 2014-2020 w ramach POPT organizowanych przez Krajową Izbę Gospodarczą wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju, gdzie pełniła rolę Trenera. Entuzjastka zdrowego stylu życia, posiada uprawnienia instruktora fitness. Preferuje aktywny wypoczynek zimą w postaci snowboardu, a latem nurkowania.

Przedstawiamy Państwu Annę Kłossowicz – nowego menedżera IT w iVoting, który objął stanowisko szefa wdrożeń produktowych. Jego zadaniem jest koordynacja kilku zespołów programistycznych iVoting, pracujących nad wprowadzeniem produktów na rynek po zakończeniu etapu prac B+R. Anna posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami oraz kierowaniu projektami IT, specjalizując się w budowaniu relacji zespołowych, ograniczaniu ryzyk w projektach oraz identyfikowaniu możliwości usprawnienia procesów. Jest dynamicznym i zorientowanym na pracę zespołową specjalistą.

 

Anna poszerzała swoją wiedzę na trzech kierunkach studiów, w tym Zarządzaniu Przedsiębiorstwem na Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi, Inżynierię Chemicznej i Procesowej na Politechnice  Wrocławskiej oraz Chemoinformatyce na Uniwersytecie Wrocławskim. Przed dołączeniem do zespołu iVoting w lipcu 2022 roku, Anna pracowała na stanowiskach programistycznych, a obecnie pełni funkcję Chief Product Officer. Od lutego poszerza swoją wiedzę w kierunku związanym z cyberbezpieczeństwem rozpoczynając edukację na Europejskiej Uczelni w Warszawie na kierunku Prawo ze specjalizacją Prawo Ochrony Danych Osobowych.

 

Anna posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami programistów. Pracowała jako Starsza Menedżer Projektów w software house Brival Sp. z o.o., gdzie odpowiadała za współpracę z klientami biznesowymi i zespołami technicznymi. Była również odpowiedzialna za rozwój działu sprzedaży w Colway International S.A. i koordynowała marketing produktów cyfrowych dla ogólnopolskiej szkoły policealnej ŻAK. Anna posiada również doświadczenie jako Starsza Menedżer Projektów w Knauf Industries Poland Sp. z o.o., gdzie odpowiadała za opracowanie zakresu i celów projektu z udziałem wszystkich interesariuszy oraz zapewnienie wykonalności technicznej. Ponadto, Anna pełniła funkcję Technicznego Launch Menedżera w Toyota Boshoku Europe N.V., gdzie opracowywała specyfikacje techniczne maszyn i urządzeń dla nowo uruchamianych linii produkcyjnych.

 

Anna posiada umiejętności w zakresie używania oprogramowania, w tym Microsoft Project 2016, Asana, JIRA & Confluence, YouTrack, Git/GitHub, Python, C++, React oraz APIS IQ-RM. Ponadto, posiada szereg certyfikatów i ukończyła kursy z zakresu zarządzania projektami, w tym Professional Scrum Master Certificate PSM level 2 (Scrum.org), Project Initiation: Starting a Successful Project (Google) oraz Foundations of Project Management (Google).

 

Anna angażuje się również aktywnie w rozwijanie społeczności Agile/Scrum Community jako prelegent na comiesięcznych warsztatach, gdzie osoby zainteresowane tematem zarządzania zwinnymi projektami mogą dzielić się doświadczeniem i zapytać o nurtujące ich tematy i otrzymać wsparcie. Prywatnie wspiera działalność charytatywną i zajmuje się wolontariatem w schronisku dla bezdomnych zwierząt.

Kadra badawcza

Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski – w projekcie iVoting ekspert kryptografii odpowiedzialny za audyt rozwiązań technologicznych – tytuł doktora w zakresie nauk matematycznych zdobył w 1985r., broniąc na Uniwersytecie Wrocławskim rozprawy doktorskiej z teorii rekursji. W 1992r. uzyskał tytuł doktora habilitowanego w specjalności: automaty skończone i złożoność obliczeniowa zaś w 1999r. uzyskał tytuł profesora.

W roku akademickim 1984/85 pracował jako research assistant w Graduate Center CUNY, Nowy Jork, wykładając jednocześnie w Brooklyn College CUNY.

W latach 1988-89 przebywał na stypendium Alexandra von Humboldta w Instytucie Informatyki Teoretycznej na Politechnice w Darmstadt. Wiele lat spędził w Heinz Nixdorf-Institut, na Uniwersytecie Paderborn w Niemczech, większość czasu zatrudniony na stanowisku docenta. W latach 1998-2000 pracował na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, kierując Zakładem Złożoności Obliczeniowej i Algorytmów.

W 2000 roku przeszedł na stanowisko profesora zwyczajnego w Instytucie Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej. Kilka lat był również afiliowany na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2007 roku jest członkiem Rady Naukowej Instytutu Podstaw Informatyki PAN. Członek komitetów programowych wielu międzynarodowych konferencji informatycznych: m.in. STACS, FCT, MFCS, ACM PODC, DISC, ALGOSENSORS, ESORICS, czy Komitetu Redakcyjnego Fundamenta Informaticae.

Zainteresowania badawcze obejmują między innymi:

– algorytmy dla sieci ad hoc, sieci sensorów, systemy rozproszone,
– bezpieczeństwo komputerowe i kryptografia,
– technologie wspierające prywatność,
– e-voting, – problemy prawne systemów teleinformatycznych.

Dr hab. Artur Jakubski – jedna z najważniejszych osób odpowiedzialnych za kryptografię w projekcie. Dr Jakubski jest adiunktem na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej.

  • Autor kilkunastu artykułów dotyczących kryptografii, steganografii i zdecentralizowanych obliczeń wykonywanych bez udziału zaufanej strony.
  • Od wielu lat zajmujący się tematyką protokołów kryptograficznych, ich poprawności i bezpieczeństwa.
  • Kierownik projektu „Analiza algorytmów kryptograficznych i ich zastosowania w informatyce”.
  • Wykładowca między innymi takich przedmiotów jak: Kryptografia, Kryptoanaliza, Logika matematyczna. Prowadzi zajęcia na specjalności Cyberbezpieczeństwo.
  • Obecnie pełni funkcję Kierownika dydaktycznego ds. dyscypliny Informatyka techniczna i telekomunikacja.
  • Jego zainteresowania naukowe dotyczą głównie zagadnień związanych z kryptologią, są to szczególnie: teoria liczb, teorią pierścieni i ciał, protokoły dzielenia sekretów i obliczeń wielostronnych.

W naszym projekcie dr Jakubski jest odpowiedzialny za:

  • Ocenę merytoryczną implementowanych protokołów i przeprowadzanych testów działania systemu w warunkach laboratoryjnych.
  • Analizę bezpieczeństwa protokołów głosowania, w tym projektowanie potencjalnych ataków na system do e-głosowań, które mogłyby wykazać braki w bezpieczeństwie.
  • Nadzorowanie zespołu pracującego nad protokołem głosowania wykorzystującym chińskie twierdzenie o resztach.
  • Zaproponowanie mechanizmów weryfikowalności oddanego głosu przez wyborcę, które mają zapewnić jednocześnie anonimowość i niepokwitowalność oddanego głosu.
  • Badanie różnych wariantów rozwiązań ze względu na ich poprawność formalną i złożoność techniczną. Analiza ich z punktu widzenia kryptografii.

Prywatne pasje związane są głównie z rodzinnymi podróżami

Rafał Maj – główny programista kryptografii, sieci oraz bezpieczeństwa. Doświadczenie zawodowe w zaawansowanej analizie kryptografii i projektowaniu systemów kryptograficznych oraz ich implementacji. Starszy programista C++.

  • Udział w pracach B+R związanych z zaprojektowaniem systemów mikro płatności opartych o tokeny przekazywane podpisem cyfrowym oraz wdrożeniach różnych metod płatniczych, badaniem możliwości kontrolowania ruchu sieciowego in/out w full-nodedla kryptowalut podobnych do Bitcoin, dla C++ boost ASIO. Badaniem bezpieczeństwa C++ w zakresie ataków poprzez integer overflowi i podobne.
  • Diagnozowanie i opis istotnych błędów w popularnej krypto-walucie. Badanie możliwości wdrożenia protokołów głosowań przez Internet, badanie możliwości stosowania protokołów typu VoteCastle dla wskazanych przez klienta zastosowań. Autor opracowań MVP systemu umożliwiającego bezpieczne i niepodważalne oddawanie głosów w głosowaniach i plebiscytach lokalnych znany też jako system głosowań w ramach „Polski Akcelerator TechnologiiBlockchain”. Projektowanie i prace koncepcyjne na różnych poziomach technologicznych protokołu głosowań w systemie iVoting. Badanie bezpieczeństwa i wydajności systemów głosowań i protokołów kryptograficznych

Rafał Kiełbus – CTO w projekcie iVoting – Starszy Programista Blockchain Developer. Od samego początku w gronie doradców projektu iVoting, nasz technologiczny ekspert w main streamie.

Członek Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii; członek Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin.

Arbitrator Sądu Arbitrażowego przy IGBiNT Brał udział w pracach sejmowego Zespołu Posła Wilka ds. technologii Blockchain i Kryptowalut.

Brał udział w pracach Blockchain i Cryptocurrency Stream prowadzonych przez Ministerstwo cyfryzacji oraz w pracach nad raportem KNF Blockchain Technology Report.

Członek w zespole aktualizującym kod niszowych walut cyfrowych, takich jak Doubloons, #Polcoin, #PLNcoin oraz uczestniczącym w tworzeniu waluty #digitalPLN.

Pracował jako programista w Polskim Akceleratorze Technologii Blockchain.

Doświadczony programista blockchain, którego zdaniem w projekcie będzie:

  • wspieranie pozostałych programistów swoją wiedzą i doświadczeniem zdobytym w innych projektach,
  • rozwiązywanie trudniejszych problemów technicznych, z którymi borykała się będzie pozostała część zespołu programistycznego,
  • nadzór i audyt prac koncepcyjnych, technicznych (programistycznych),
  • koordynacja prac nad zintegrowaniem protokołów z sieciami komputerowymi,
  • zapewnienie odpowiedniego przepływu danych.

Dawał wykłady na temat technicznych aspektów walut cyfrowych, smart kontraktów, blockchain #technologii, różnicowania walut/tokenów, technologii Lightning Network, bezpieczeństwa portfeli i innych, w tym:
Beer & Bitcoin (kilka edycji)
Blockchain Meetup Łódź (kilka edycji)
Digital Money & Blockchain Forum (V, VI)
BlockchainTech Congress (I)
Bitcoin & Blockchain Meetup Opole (I)
IT Gorzów
Crypto Kongres
Blockchain Alliance
Blockchain Devs

Robert Perliński i voting

Dr inż. Robert Perliński – pracownik Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej. W projekcie, jako programista i kryptograf, odpowiada za implementację, testy i analizę działania protokołu e-głosowania z wykorzystaniem chińskiego twierdzenia o resztach i teorii liczb pierwszych.

Jest autorem kilku publikacji z zakresu algorytmów rozwiązywania gier, zdecentralizowanych obliczeń bez udziału zaufanej strony, czy algorytmów potęgowania.

  • Starszy programista, szczególnie w języku C++, chętnie analizuje różne algorytmy, bada ich działanie i wydajność.
  • Dysponuje obszerną wiedzą o algorytmach przeszukiwania drzew, algorytmach rozproszonych obliczeń będących podstawą kryptografii bez udziału zaufanej strony, zagadnieniach z dziedziny kombinatoryki i matematyki dyskretnej.
  • Wykładowca technologii bazodanowych, programowania internetowego, a ostatnio również metod numerycznych.
  • Ekspert z dziedziny baz danych, również baz nierelacyjnych.
  • Specjalizuje się w budowie klastrów baz dokumentów oraz rodziny kolumn.

W projekcie dr Perliński jest odpowiedzialny m.in. za:  

  • Badanie różnych wersji proponowanych protokołów głosowania, ze względu na ich poprawność, wydajność i odporność na ataki.
  • Analizę działania protokołu do głosowania wykorzystującego Blockchain, wskazywanie ewentualnych luk, czy zagrożeń i proponowanie alternatywnych rozwiązań.
  • Implementację protokołu głosowania wykorzystującego liczby pierwsze i chińskie twierdzenie o resztach i analizę jego działania.
  • Zaprojektowanie i implementację aplikacji serwerowej liczącej głosy działającej w postaci zdecentralizowanej z wykorzystaniem odpowiednio dostosowanego protokołu konsensusu.
  • Analizę działania i testy różnych systemów rozproszonych z punktu widzenia ich bezpieczeństwa, szczególnie systemu głosowania z wykorzystaniem Blockchain.

Prywatnie dr Perliński bardzo chętnie chodzi po górach. Pływa kajakiem i śledzi różne wydarzenia sportowe. Jest fanem gier planszowych. Interesuje się poezję, pisaną i śpiewaną. Chciałby uznawać siebie za chrześcijanina.

Dr inż. Jacek Piątkowski – pracownik naukowy na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej.

  • Autor i współautor kilkudziesięciu prac naukowych z zakresu diagnostyki technicznej maszyn, analizy i wizualizacji danych pomiarowych, informatyki i systemów informatycznych.
  • Jest współautorem kilku prac dotyczących protokołów kryptograficznych, w szczególności badania ich poprawności i bezpieczeństwa.
  • Współtwórca Regionalnej Inicjatywy Doskonałości w Dyscyplinach Informatyki, Elektroniki, Elektrotechniki, Automatyki i Robotyki na Politechnice Częstochowskiej.
  • Był głównym współrealizatorem dwóch projektów, których efektem było uruchomienie e-learningu na Politechnice Częstochowskiej.
  • Brał udział w projektach badawczych, w których odpowiedzialny był m.in. za opracowanie i implementację algorytmów analizy i wizualizacji danych pomiarowych charakteryzujących stan pracy turbozespołów energetycznych.
  • Był współautorem wielu modułów analizy i wizualizacji danych eksperymentalnego systemu diagnostycznego uruchomionego w Elektrowni Kozienice.

Wieloletni nauczyciel, wykładowca Politechniki Częstochowskiej, prowadzący zajęcia m.in. Podstaw programowania (w tym równoległego), Metody i języki programowania. Prowadzi również zajęcia z zarządzania projektami informatycznymi.

Zajmuje się takimi dziedzinami informatyki jak: algorytmy i struktury danych, programowanie uogólnione, eksploracja danych czy wizualizacja informacji.

W projekcie iVoting w zakresie obowiązków dr Piątkowskiego można wymienić m.in.:

  • Badanie i implementację algorytmów umożliwiających zapewnienie anonimowości oddanego głosu przy jednoczesnej możliwości liczenia głosów.
  • Badanie zagadnień dotyczących korupcji wyborczej – kupowania i sprzedawania głosów.
  • Implementację bezpiecznego systemu wymiany danych między aplikacjami do głosowania, a serwerami liczącymi głosy.
  • Implementację aplikacji testującej działanie systemu wyborczego budowanego w warunkach laboratoryjnych.
  • Implementację aplikacji i skryptów do symulacji ataków na opracowywany przez zespół system do e-głosowań.
  • Wspieranie prac głównego zespołu programistów C++.

Prywatnie dr Piątkowski pisać o sobie nie lubi. Kiedy już jednak zachodzi taka konieczność, podkreśla, że nie cierpi lansu i wielu (chociaż nie wszystkich) form aktywności w mediach społecznościowych. Ceni niezależność i swobody obywatelskie, a szczególnie możliwość wyrażania własnych poglądów. Lubi podróże, narty i prace w ogrodzie.

Przemysław Karda – ekspert ds. Blockchain i sieci komputerowych – posiada duże doświadczenie w zakresie praktycznych aspektów protokołu PoW, doświadczenie w zakresie tworzenia sieci komputerowych wykorzystujących blockchain.

  • Od 2006 roku związany z rynkiem IT.
  • W wieku 21 lat założył pierwszą firmę technologiczną działającą w Wielkiej Brytanii.
  • Były oficer polskiej armii szkolony w amerykańskich siłach powietrznych.
  • Twórca programu przywództwa Business Forces.
  • Współwłaściciel Belters Sp. Z o.o. – jedna z największych kopalni Altcoin w Polsce, zaangażowana w projekty i aplikacje ICO oparte na technologii blockchain.
  • Szerokiej publiczności może być znany z występu w Big Brotherze, gdzie promował technologię Blockchain i kryptowaluty.

Współzałożyciel jednego z najbardziej obiecujących polskich projektów nowych technologii Tecra Coin. Projekt ma na celu wykorzystanie m.in. polskiego grafenu w różnych wynalazkach np. w wytrzymałych kaskach motocyklowych, włóknach polimerowych, membranach filtrujących, powłokach przewodzących, czy nowego typu oświetleniu.

Autor książki science-fiction „Interregnum”, która była bestsellerem w kategorii science fiction w Polsce.

Podróżnik, filozof i przedsiębiorca.

Łukasz Gromek – świadomy człowiek o szerokich zainteresowaniach, programista, informatyk z wieloletnim doświadczeniem. Uczestnik wielu niezależnych projektów informatycznych.

  • Specjalista w dziedzinie technologii blockchain.
  • Inżynier i absolwent Politechniki Lubelskiej, Polsko-Japońskiej Akademii Informatyki.
  • Uczestnik pierwszej edycji innowacyjnych badań „Nawigatorzy Jutra” w Warszawskiej Szkole Zarządzania – studia dyplomowe i podyplomowe.
  • Karierę zawodową rozpoczął w branży sprzętu komputerowego.
  • Nieskażony korporacjami zdobył bogate doświadczenie w zarządzaniu na stanowiskach kierowniczych w prywatnych firmach.

Od 10 lat zajmuje się niezależnymi przedsięwzięciami biznesowymi związanymi z coachingiem biznesowym, fotografią, IT, rybołówstwem, dziennikarstwem i mediami.

Obecnie przedsiębiorca, który prowadzi projekty technologiczne związane z następującymi firmami: G1 Studio Sp. z o.o., Belters Sp. z o.o., Navicoin.

Współzałożyciel jednego z najbardziej obiecujących polskich projektów nowych technologii TecraCoin. Projekt ma na celu wykorzystanie m.in. polskiego grafenu w różnych wynalazkach np. w wytrzymałych kaskach motocyklowych, włóknach polimerowych, membranach filtrujących, powłokach przewodzących, czy nowego typu oświetleniu.

Łukasz stał się członkiem naszego zespołu badawczego. Posiada duże doświadczenie w zakresie praktycznych aspektów protokołu PoW, a także wysokie kwalifikacje i kompetencje w zakresie tworzenia sieci komputerowych wykorzystujących blockchain.

W życiu prywatnym jest wegetarianinem i miłośnikiem gór, przyrody i wycieczek rowerowych.

Robert Oleksy – starszy programista C++ – członek kadry badawczej w projekcie iVoting. Odpowiada za programowanie algorytmów i zarządzanie zespołem programistów C++ opracowujących protokół głosowania iVoting.

  • Posiada 5 letnie doświadczenie we współpracy z kadrą naukową przy projektach IT związanych z systemami opartych o technologię blockchain, w tym systemach transakcyjnych oraz e-votingu.
  • Należy do personelu technicznego, który zajmuje się od początku budowaniem i tworzeniem protokołu iVoting.
  • Główne kompetencje to znajomość systemu Linux, wspierania systemu Windows oraz komunikacji i wspierania pozostałych platform (np. MacOsX, Android). Zagadnienia badawcze to głównie praca z różnicami w modelach bezpieczeństwa, które tworzą obszar do badań, np. badanie właściwej na każdy system metody ochrony komunikacji RPC lokalnego oraz badanie jego wydajności i potencjalnych ataków).
  • Świetna znajomość języka C++. Znajomość szyfrowania libsodium, bibliotek sieciowych ASIO, bibliotek serializacji danych JSON lub XML, protobuf itp.
  • Doświadczenie: analiza statyczna, detekcja błędów pamięci oraz UB; automatyczne zarządzanie pamięcią smart pointers, ochrona przed integer overflow, unit testy, fuzzing.
  • Znajomość systemów budowy deterministycznej lub środowisk jak: Gitian, Docker i podobne.
  • Znajomość środowiska QtCreator, tworzenie GUI. ź Znajomość kompilatorów GCC oraz CLang. Znajomość Cmake.
  • Umiejętność debugowania i programowanie na różnych platformach w tym Linux.

Jakub Rydzewski – C++ Deweloper – z wykształcenia inż. fizyki technicznej, programista C++. Od początku istnienia projektu iVoting członek kadry naukowo badawczej w charakterze.

W zespole bierze udział przy tworzeniu i programowaniu implementacji protokołu iVoting oraz programuje symulacje i testy o charakterze badawczym.

  • Posiada 4 letnie doświadczenie we współpracy i budowie systemów transakcyjnych oraz evotingowych.
  • Dobra znajomość języka C++.
  • Znajomość szyfrowania libsodium, bibliotek sieciowych ASIO, bibliotek serializacji danych JSON lub XML, protobuf itp.
  • Doświadczenie: analiza statyczna, detekcja błędów pamięci oraz UB; automatyczne zarządzanie pamięcią smart pointers, ochrona przed integer overflow, unit testy, fuzzing.
  • Znajomość systemów budowy deterministycznej lub środowisk jak: Gitian, Docker i podobne.
  • Znajomość środowiska QtCreator, tworzenie GUI. ź Znajomość kompilatorów GCC oraz CLang. Znajomość Cmake.
  • Umiejętność debugowania i programowanie na różnych platformach w tym Linux.

Kolejne bardzo silne wzmocnienie naszego teamu iVoting. Do zespołu dołączył Tomasz Korwin-Gajkowski ekspert i konsultant oprogramowania Blockchain.

  • W branży Blockchain od 2011 roku.
  • Współpracował przy obsłudze kilku projektów BC (Kodak One, Arteia, East2, Buddy, Exfluency)‼️ Posiada doświadczenie w projektach B+R (Sony R&D Center Europe
    Brussels Laboratory).
  • Doradca techniczny specjalizujący się w due diligence dla Venture Capital (Memorandum Capital, Sunfish Partners).
  • Przeprowadził wiele warsztatów dla wielu firm i organizacji publicznych z tematyki BC m.in. Fujitsu, Cisco, Sony, ING Bank, Brown Brother Harriman Bank, Frankfurt School
    of Finance & Management, National Bank of Cambodia, Department of Strategy
    of PGE (Polish Energy Group), Polish Ministry of Digital Affairs and Jagiellonian
    University (Poland).
  • Doradzał organom ścigania w kwestiach związanych z kryptowalutami.
  • Wykładał na pierwszych w Polsce studiach podyplomowych Blockchain.
  • Prelegent i organizator konferencji i hackathonów (m.in. Blockchain Next, IT
    Akademia j-labs).
  • Wcześniej pracował jako programista dla firm z branży finansowej domena (Lord, Abbett & Co. LLC), motoryzacja (Mercedes / Daimler AG), zaopatrzenie zarządzanie łańcuchem (Zooplus AG)
  • Współzałożyciel Crypto@Cracow – największych grup spotkań w Polsce dedykowanych do Blockchain
  • Współzałożyciel Hyperledger Kraków – oficjalnej grupy spotkań Hyperledger
  •  Członek grupy roboczej „Blockchain/DLT i waluty cyfrowe” kierowanej przez
    Ministerstwo Cyfryzacji RP
    Tomasz jest absolwentem:
  • UiT The Arctic University of Norway, Informatyka,
  • Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Informatyka.

W naszym zespole witamy Sławomira Kozok, który będzie odpowiedzialny za stworzenie hardware wallet’a dla głosujących w systemie iVoting.
Sławomir jest inżynierem mechatroniki, ukończył Politechnikę Śląską.

  • Od 2017 roku prowadzi własną działalność gospodarczą, w ramach której zajmuje się rozwijaniem osadzonych i desktopowych rozwiązań oprogramowania.
  • Specjalizuje się opracowaniu oprogramowania dla elektroniki wykorzystywanego w drukarkach 3D.
  •  Tworzył oprogramowanie i układy elektroniczne dla automatyki i projektów fintech.
  • Realizował projekty tworzenia systemów do zarządzania i testowania IoT (systemy inteligentnego oświetlenia i systemy Smart City).
  • Posiada uprawnienia pedagogiczne i szkoli studentów oraz licealistów z programowania. Stworzył własny samouczek Pythona dla uczniów liceów.
  • Produkuje również filmy szkoleniowe w formie przystępnych lekcji o programowaniu elektroniki.
  • Specjalizuje się również w projektowaniu elektroniki i programowaniu sterowników sprzętowych.
  •  W 2014 roku zdobył złoty medal na wystawie wynalazków Kunshan za wynalazek: „System komunikacji dla ludzi niepełnosprawnych”
  • Jest ekspertem programowania w językach C:, C++, Golang, Python, C#, ASN

Do pozostałych umiejętności z zakresu inżynierii może zaliczyć:

  •  rozwój urządzeń elektronicznych (Altium Designer, KiCAD) z analogowym, cyfrowym i części mikrokontrolera,
  • obsługa programowania symulacyjnego (MATLAB, Octave),
  • należy do zespołów Scrum (SAFe) i Waterfall.

Hobby Sławka to muzyka (alternatywna, eksperymentalna), herbata, jazda na rowerze, gry fabularne.

Kadra doradcza i specjaliści

Bartosz Gawroński – specjalista ds. inwestycji strategicznych i obsługi kluczowych inwestorów. Inwestor i ekonomista, niemal od początku w zespole doradców iVoting. Od ponad dekady spełnia się zawodowo i prywatnie poza granicami Polski, na co dzień mieszkając na Malcie.

Portfolio Manager i Investment Committee Member w prywatnej firmie, która administruje funduszach inwestycyjnymi private equity o wartości 700 mln EUR.

CEO międzynarodowego Think Tanku International Business Institute na Malcie, który specjalizuje się w doradztwie i analizie eksperckiej innowacyjnych projektów biznesowych na polu nowoczesnych technologii generujących pasywny dochód z inwestycji.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu różnego rodzaju międzynarodowymi aktywami finansowymi.

Bartosz posiada tytuł licencjata w dziedzinie marketingu w Wałbrzyskiej Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości oraz studiował Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Posiada również szereg licencji inwestorskich m.in.:

  • Institute of Investment Analysis Malta,
  • Virtual Financial Assets for VFA Agents Programme w Malta Institute of Management.

W projekcie iVoting odpowiada za: kontakt z inwestorami strategicznymi, doradztwo inwestycyjne i strategiczne, współpracę z funduszami venture capital oraz Aniołami Biznesu.

Dowiedz się więcej na Lindedin

Dowiedz się więcej na Lindedin

Katarzyna Gorzkowska – prawniczka, absolwentka wydziału prawa Uczelni Łazarskiego, podyplomowych studiów prawa Unii Europejskiej, ochrony danych osobowych i zarządzania informacją oraz Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Centrum IP) w Warszawie.

Studiuje cyberbezpieczeństwo i informatykę śledczą. Na co dzień zajmuje się ochroną danych osobowych, prawem własności intelektualnej i AML. Uczestniczy we wdrożeniach projektów w obszarach blockchain i RODO.

Współpracowała przy projektach takich jak: Polski Akcelerator Technologii Blockchain, Centrum Technologii Blockchain. Członek Międzynarodowego Think Thanku International Business Institute na Malcie. Członek grup roboczych do spraw Cyberbezpieczeństwa oraz Internet of Things działających przy Ministerstwie Cyfryzacji. Autorka licznych artykułów z zakresu prawa nowych technologii, w tym min. na łamach Dziennika Gazety Prawnej i Rzeczpospolitej.

Autorka publikacji naukowych opisujących możliwości wykorzystania technologii rozproszonych rejestrów, w tym: „Smart City 3.0 Udział mieszkańców w zarządzaniu miastem przy wykorzystaniu narzędzi elektronicznego głosowania”, w: Miasto przyszłości. Dylematy i wyzwania, Wydawnictwo Laboratorium Wiedzy Artur Borcuch, 2019 i „Wykorzystanie nowych technologii w kreowaniu lokalnego pieniądza szansą na rozwój gospodarczy jednostek samorządu terytorialnego – rozważania prawne”, w: Funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego w wymiarze finansowo – prawnym, Instytut Naukowo – Wydawniczy „Spatium”, 2019.

Mateusz Ślozowski – DEO – Design Executive Officer – twórca grafiki użytkowej i systemów identyfikacji wizualnej.

Odpowiedzialny za projektowanie layoutów, frontów GUI aplikacji iVoting oraz interfejsów graficznych innych narzędzi budowanych w ramach projektu.

Twórca logo iVoting. Odpowiedzialny za identyfikację i przekaz wizualny w projekcie iVoting.

Specjalizuje się brandingu, a w szczególności projektowaniu logo. Posiada pewnego rodzaju osobiste predyspozycje dające mu możliwość szybkiej i wnikliwej analizy aktualnych branżowych potrzeb.

Niezwykle dokładny i utalentowany artystycznie.

  • Od 2011 roku właściciel firmy Logarytm Agencja Reklamy z siedzibą w Bielsku-Białej.
  • W latach 2012-2014 pełnił funkcję wiceprezesa w Akademii Przedsiębiorczości i Sukcesu.
  • Stoi za dużym rebrandingiem firmy Higiena System (obecnie HS Multiservices).
  • Projektował materiały reklamowe dla II i III Beskidzkiej Gali Sukcesu.
  • W latach 2014-2018 wydawca i redaktor naczelny Portalu Bielska-Białej, Żywca i Cieszyna – BBFAN.pl.
  • Na stałe związany z Polskim Wydawnictwem Kartograficznym Polplan, z którym wydał w ciągu pięciu lat ponad 40 map ściennych gmin, miast i powiatów.

Tworzył grafikę użytkową m.in. dla:

  • The North Face,
  • MAN Starachowice,
  • Generalnego Inspektora Ochrony Środowiska,
  • TS Podbeskidzie S.A.,
  • Wydawnictwa Edukacja Polska.

W swoim portfolio ma kilkadziesiąt prac klientów z dziedziny finansów, prawa, spa&beauty, automotive, e-commerce, gastronomii, hotelarstwa i innych.

Z wykształcenia Fizjoterapeuta. Grafik samouk z zamiłowania.

Prywatnie mąż i ojciec. Entuzjasta turystyki rowerowej, fantastyki i dobrej muzyki elektronicznej.

Linkedin 

Wojciech Bączyk – Absolwent SGH, na co dzień zarządza 11 osobowym zespołem GRANTS CAPITAL, któremu w trakcie 3 lat działalności firmy udało pozyskać się ponad 100 mln PLN bezzwrotnego finansowania (w tym ponad 6,4 mln PLN dla naszego projektu iVoting). Wojtek specjalizuje się przede wszystkim w dofinansowaniu przedsięwzięć R&D łącząc efektywnie współpracę świata biznesu oraz nauki.

Posiada bogate doświadczenie biznesowe począwszy od samodzielnej organizacji imprez masowych, aż po realizację projektów marketingowo-sprzedażowych wspólnie z koncernem Unilever.

Nie tylko pozyskuje środki, ale i samodzielnie inwestuje w perspektywiczne startupy (w tym m. in. udziałowiec Alphadesks).

Jeden z 50 uczestników I edycji Szkoły Pionierów zorganizowanej przez Polski Fundusz Rozwoju oraz University of Cambridge.

Półfinalista polskiej edycji rankingu FORBES 25 under 25 w kategorii ‘Biznes’.

Laureat wielu konkursów o tematyce ekonomicznej w tym finalista XXVII Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej.

Magistrant prof. Leszka Balcerowicza. W 2020 roku obronił pracę przedstawiającą „Analizę porównawczą publicznego oraz prywatnego systemu finansowania startupów na przykładzie m.in. bezzwrotnych dotacji oraz funduszy Venture Capital”.

Uzależniony od adrenaliny. Pomimo młodego wieku (rocznik ’95) udało mu się odwiedzić już ponad 50 państw świata.

Linkedin 

Maciej Grzybek ivoting

Maciej Grzybek – specjalista ds. międzynarodowego planowania podatkowego / International Tax Advisor.

Doświadczony menedżer, trener sprzedaży oraz pasjonat międzynarodowego prawa podatkowego.

Zasiada w zarządach wielu spółek w Polsce i za granicą. Znajduje skuteczne rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działalności. Doradza czołowym deweloperom, giełdom kryptowalut, jak również firmom handlowym.

Dyrektor zarządzający firmy zajmującej się międzynarodowym doradztwem podatkowym ITP GROUP Premium Services Ltd. Zajmuje się bezpośrednio kontaktem z klientami z sektora Premium, doradza w zakresie międzynarodowego planowania podatkowego, tworzy struktury międzynarodowe.

Ponad kilkanaście lat zajmuje się działalnością szkoleniową. Maciej jest absolwentem Szkoły Trenerów Brainstrom oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – trener biznesu to dla niego nie tylko tytuł ale również droga ciągłego rozwoju.

Swoje działania rozwija na rynkach w:

 – Wielkiej Brytanii
– Estonii
– Malcie
– Zjednoczonych Emiratach Arabskich
– Szwajcarii
– Cyprze i wielu innych

 W projekcie iVoting odpowiada za: doradztwo w zakresie międzynarodowego prawa i wdrożeń na zagranicznych rynkach. Doradza w tematyce budowania strategii sprzedaży produktów iVoting planowanych w USA, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.

Dowiedz się więcej

Rafał Augusiewicz – Yuotuber odpowiedzialny za komunikację i public relations w projekcie iVoting.

Z informatyką związany od najmłodszych lat i gdyby nie za duże pokłady energii i wybory życiowe to odnalazłby swoje miejsce za biurkiem jako programista.

Obecnie entuzjasta technologii, prezenter i przedstawiciel projektu iVoting w sferze internetowej takiej jak YouTube i Facebook.

Zdaje sobie sprawę z zagrożeń i trudności jakie stoją przed głosowaniem Internetowym, ale odlicza dni kiedy będzie można powiedzieć „Tak, to działa i jest niezawodne”.

Związany z takimi markami jak Allegro, Lenovo, HP, a spotkać go można na scenie podczas dużych wydarzeń branżowych i targów technologicznych. Interesuje się gospodarką, ekonomią, jest freelancerem i obecnie zgłębia tajniki druku i projektowania 3D.

Zbigniew Dal ivoting

Zbigniew Dal – Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na UJ. Od 2010 r. wykonuje zawód radcy prawnego i takie też usługi świadczy na co dzień projekcie iVoting .

Doświadczenie korporacyjne zdobywał przez 13 lat jako in-house lawyer w Grupie Kapitałowej MOKATE (bieżąca obsługa spółek działających w różnorakich formach prawnych w PL, CZ, SK, HU, UA).

Posiadacz licencji doradcy restrukturyzacyjnego.

Obecnie partner zarządzający w Kancelarii Radcy Prawnego i Adwokata DAL & KENSOŃ sp.p.

Aleksandra Kopeć iVoting

Aleksandra Kopeć – adwokat kancelarii Sadkowski i Wspólnicy – współautorka rozwiązań prawnych zapewniających możliwość inwestowania w tworzoną przez startup iVoting własność intelektualną (kod komputerowy, algorytmy, oprogramowanie, aplikacje i cyfrowe narzędzia) w formie crowdfundingu pożyczkowego.

Pozyskane w ten sposób środki finansowe od prywatnych Inwestorów zostaną przeznaczone na pokrycie kosztów tworzenia oprogramowania, prac badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych z pełną świadomością ryzyk inwestycyjnych oraz szans na stworzenie innowacji na ogromną skalę.

Innowacją jest jednak możliwość konwersji wkładu inwestycyjnego (pożyczki) na udziały w Spółce realizującej projekt iVoting lub tokenizacji udziału.

Prace związane ze stworzeniem hybrydowego modelu inwestycyjnego łączącego klasyczne umowy inwestycyjne – znane na rynku narzędzia prawne – z innowacyjnymi rozwiązaniami tokenizacyjnymi koordynuje Aleksandra Kopeć.

W kancelarii na co dzień realizuje zadania związane z obrotem instrumentami finansowymi, emisją papierów wartościowych oraz obsługą prawną towarzystw funduszy inwestycyjnych i domów maklerskich.

Posiada rozległą wiedzę w obszarze walut kryptograficznych. Do zakresu jej szczególnych zainteresowań zawodowych należą prawne aspekty wykorzystywania nowych technologii na rynku finansowym (blockchain, DLT, AI & ML) oraz alternatywne metody pozyskiwania kapitału (Initial Coin Offering i crowdfunding).

Zajmuje się też obszarem compliance oraz przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML/ CFT). W swojej praktyce zawodowej doradza również start-upom oraz podmiotom z branży innowacyjnych technologii.

Doktorantka w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Śląskiego, gdzie przygotowuje rozprawę pt. „Crowdfunding udziałowy w Polsce”. Laureatka nagrody im. prof. Waleriana Pańki za wybitne osiągnięcia w nauce.

Prelegentka konferencji naukowych i webinariów związanych z prawem technologii blockchain oraz branży FinTech, autorka licznych artykułów, publikowanych m.in. recenzowanych monografiach naukowych oraz na portalach Business Insider Polska, Rzeczpospolita Polska, Gazeta Giełdy i Inwestorów Parkiet Specjalizacje: fintech blockchain, waluty kryptograficzne, AML, start-upy.

Patrycja Wieczorek ivoting

Patrycja Wieczorek – adwokat kancelarii Sadkowski i Wspólnicy – współtworzyła w zakresie prawnym model inwestycyjny projektu iVoting. Przyjęty model finansowy zapewni szerokie skalowanie projektu, również na rynkach międzynarodowych.

W ramach Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy zajmuje się doradztwem w zakresie prawa gospodarczego i handlowego, w szczególności prawa spółek handlowych, doradzając jednostkom prywatnym i samorządowym.

Prowadzi procesy restrukturyzacyjne w ramach pojedynczych spółek i grup kapitałowych. Posiada doświadczenie w obsłudze spółek kapitałowych w zakresie prawa cywilnego i handlowego, w tym kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów z branży górniczej, skutecznego prowadzenia postępowań sądowych i administracyjnych, doradztwa prawnego z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego a także europejskiego dla podmiotów prywatnych i dla jednostek sektora finansów publicznych.

Model inwestycyjny przewiduje możliwość wejścia kapitałowego zarówno prywatnych inwestorów od kwoty 20 000 zł, jak i funduszy VC. Przyjęty model finansowy zapewni szerokie skalowanie projektu, również na rynkach międzynarodowych. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem tokenizacji oraz umożliwieniem inwestowania na niższym pułapie wejścia (od 1000 zł). Jeśli chcesz wiedzieć więcej, jesteś pasjonatem nowych technologii – małym, średnim lub dużym inwestorem – posiadasz wolne środki w kwocie minimum 20 000 zł – napisz do nas biuro@ivoting.pl i dołącz do pierwszej, zamkniętej grupy inwestorów związanych bezpośrednio z projektem iVoting. Zapraszamy.

Rałał Wojciechowski ivoting

Rafał Wojciechowski – adwokat kancelarii Sadkowski i Wspólnicy – w projekcie iVoting nadzorował prace nad innowacyjną umową inwestycyjną, która umożliwia długoterminowy, płynny kapitałowo rozwój naszego startupu.

Odpowiada za nadzór procesu tworzenia modelu inwestycyjnego w projekcie iVoting. Posiada szczegółową wiedzę w dziedzinie compliance, budowy struktur inwestycyjnych oraz obsługi korporacyjnej i biznesowej instytucji finansowych oraz spółek publicznych, udokumentowaną kilkuletnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Departamentu Prawnego towarzystwa funduszy inwestycyjnych oraz domu maklerskiego, a także radach nadzorczych.

W ramach swojego doświadczenia reprezentował instytucje finansowe w sporach sądowych, w szczególności dotyczących instrumentów pochodnych oraz prawidłowości wykonywania obowiązku wobec klientów takich instytucji.

W zakresie prawa karnego specjalizuje się w tzw. white collar crimes and prawnokarną kwalifikacją nieprawidłowości w funkcjonowaniu instytucji finansowych i członków jej organów.

Szerokie doświadczenie w ramach obsługi instytucji finansowych powoduje, że jest jednym z niewielu specjalistów Polsce, posiadających praktyczną wiedzę z zakresu postępowań administracyjnych, w szczególności przed Komisją Nadzoru Finansowego.

Sporządzane przez niego opinie prawne są niejednokrotnie podstawą schematów prawnofinansowych, które pozwalają realizować cele biznesowe instytucji w skomplikowanym i zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym.

Wszechstronne umiejętności i doświadczenie łączy z zarządzaniem zespołem specjalistów w ramach Departamentu Prawa Rynku Kapitałowego, którzy komplementarnie tworzą jeden z najlepszych zespołów specjalistów z dziedziny obsługi instytucji finansowych i spółek publicznych w Polsce.

Ponadto, Rafał Wojciechowski został uznany za leading individual w segmencie „Investment Funds” w rankingu The Legal 500 w roku 2018 oraz był rekomendowany jako wiodący prawnik w kategorii Rynki Kapitałowe według rankingu rzeczpospolitej w roku 2019.

Szefowie zespołów programistów

Lucyna Warda – Product Manager – Pierwsza kobieta, która podjęła się w Polsce tematu crowdfundingu inwestycyjnego i aktywna jego populizatorka od 2014 r.

Founderka i CEO platformy crowdfundingowej FindFunds.pl, oferującej usługę crowdfundingu udziałowego dla branży gamingowej. Ponadto współtworzyła inne platformy crowdfundingowe oraz platformę crowdlendigową.

Finalistka konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Kobieta w Nowych Technologiach organizowanego przez Sukces Pisany Szminką. CEO, COO, oraz członkini rad nadzorczych spółek notowanych na GPW.

Jest absolwentką Wydziału Prawa na Uczelni Łazarskiego po zdanym egzaminie adwokackim w 2018 roku (ORA w Warszawie).

Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w obsłudze spółek kapitałowych, w tym notowanych na GPW. Aktualnie łączy swoją pasję tworzenia nowych aplikacji, prawa kapitałowego i zarządzania pracując w software house Brival sp. z o.o. odpowiadając między innymi za za iVoting, Commodity i CyberID od strony produktowej i projektowej .

Jakub Król – programista, przedsiębiorca, właściciel firmy wytwarzającej oprogramowanie – katowickiego IT.focus. Zajmuje się programowaniem od ponad 10 lat, od 16 roku życia wprowadzając na rynek kilka autorskich, rozwiązań software’owych, które bardzo dobrze się rozwinęły. Zdobywca wielu nagród dla innowatorów technicznych, w tym:

  • złotego medalu na Międzynarodowych Targach Innowacji Ekonomicznych i Naukowych INTARG w Katowicach,
  • dwóch złotych medali na Międzynarodowym Warszawskim Show Wynalazków IWIS, Leading Innovation Award i złotego medal na Międzynarodowej Wystawie Wynalazków IEIK w Chinach,
  • srebrnego medalu Polskiego Stowarzyszenia Wynalazców i Racjonalizatorów na Międzynarodowym Festiwalu Wynalazków w Warszawie,
  • srebrnego medalu na Międzynarodowych Targach Ideas-Inventions-New Products w Norymberdze.

Jako programista porusza się w technologiach HTML, CSS3, PHP, JavaScript, Node.js, React, C++, jest twórcą ciepło przyjętych kursów internetowych dla początkujących adeptów sztuki programowania. Posiada licencje AgilePM Foundation, Professional Scrum Master I, Mobile Web Specialist.

Poza zajęciami związanymi z pracą swojego przedsiębiorstwa, aktywnie udziela się (lub udzielał) w innych projektach, takich jak:

  • Browar Jastrzębie, gdzie wchodzi w skład rady nadzorczej, ź Członek zarządu MKM sp. z.o.o.,
  • iVoting, w którym, jako członek kadry badawczej, zajmuje stanowisko Programisty GUI,
  • Coders Lab i Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, gdzie dzieli się z kursantami swoją wiedzą dotyczącą programowania,
  • wiele projektów badawczo-rozwojowych, w których koordynował pracę zespołu naukowego i technicznego, a także sporządzał dokumenty z zakresu prowadzonych prac.

Pośród pasji Jakuba jest śledzenie trendów w badaniach i rozwoju w zakresie e-votingu. Jest dużym fanem możliwości przeniesienia demokracji do Internetu, ale zauważa również korzyści, które może osiągnąć w wykorzystaniu podobnych technologii w radach nadzorczych spółek, których jest członkiem.

Mateusz Kupczyk iVoting

Mateusz Kupczyk – ekspert ds. rozwoju aplikacji mobilnych – architekt oprogramowania, analityk biznesowy, przedsiębiorca.

Ekspert w zakresie nowoczesnych technologii. Doświadczenie zdobywał w trakcie pracy nad aplikacjami mobilnymi dla rozpoznawalnych marek z USA. W portfolio posiada aplikacje mobilne dla klubów sportowych czołowych lig USA (NBA, NHL), wysokowydajne systemy dostarczania reklam mobilnych oraz rozwiązania dla usług używanych przez przedsiębiorstwa z listy Fortune 500.

Posiada szerokie doświadczenie w budowaniu innowacyjnych produktów IT zdobywał przy opracowywaniu rozwiązań dla startupów, wspierając je w drodze od zakończenia programów inkubacji/akceleracji, przez kolejne rundy finansowania (włącznie ze wsparciem VC), aż po ostateczną akwizycję.

Przewodząc kilkunastoosobowemu zespołowi programistów, swoje bogate doświadczenie wykorzystuje w tworzeniu rozwiązań informatycznych z wykorzystaniem zwinnych metod wytwarzania oprogramowania.

Głównym obszarem zainteresowań jest budowanie innowacyjnych produktów, nastawionych na maksymalnie efektywne wykorzystanie technologii w procesie weryfikacji tezy product/market fit oraz dostarczeniu minimalnej wersji produktu do klienta końcowego (MVP).

Wojciech Bachta – Team Leadera programistów PHP – w projekcie iVoting pracuje nad narzędziami do cyfrowego podpisywania dokumentów z wykorzystaniem łańcucha bloków. Efektem prac będzie narzędzie iSign umożliwiające podpisywanie dokumentów za pomocą głosu „za” w aplikacjach iVoting.

Parę zdań o Wojtku:

  • Mąż i ojciec, przedsiębiorca oraz działacz społeczny
  • Prezes i założyciel Fundacji StartUp Podbeskidzie
  • Właściciel software house’a Da Vinci Studio ź Ambasador Fundacji Startup Poland
  • Członek Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
  • Partner Bunny Hop
  • Dyrektor ds. technologii Soccer Skills PRO
  • Zdobywca wyróżnienia w plebiscycie Dedali w kategorii Firma Roku
  • Trener – prowadzi kursy i szkolenia. Axure – wykorzystanie programu Axure w projektowaniu aplikacji i stron WWW. Współpraca m.in. z Teatrem Grodzkim w Bielsku-Białej i IRP Inwestycje – Rozwój – Personel Spółka z o.o. w zakresie szkoleń z Marketingu, Sprzedaży, Motywacji, Komunikacji, E-commerce i Efektywności osobistej
  • Organizator dziewięciu edycji konferencji programistycznej WeBB MeetUp
  • Stawia na kulturę wymiany wiedzy, otwartość i przedsiębiorczości.
  • Zwolennik zwinnych metodyk zarządzania projektami i fan nowych technologii.
  • Współtwórca kilku startupów technologicznych.
  • Absolwent ATH w Bielsku-Białej i AGH w Krakowie.

Swój wolny czas uwielbia spędzać aktywnie.

Linkedin 

 

Marek Strojecki – Team Leader iOS – w projekcie iVoting
odpowiedzialny za wdrożenie aplikacji na system iOS.

Linkedin 

DevOps i administrator infrastruktury, za pomocą której projekt jest rozwijany i promowany. Do jego zadań należy również badanie optymalnego zaprojektowania i realizacji sieci komputerowych dla tworzonych serwerów, tworzenie sieci testowych, backupów, ustawianie firewalli, tworzenie skryptów i narzędzi do analizy działania badanych rozwiązań z zakresu blockchain, pomoc w optymalizacji oraz zwiększaniu bezpieczeństwa ich kryptografii, analiza ruchu sieciowego w protokołach jak TOR/I2P oraz meshnet podczas używania ich do realizowania systemów głosowań oraz pomoc w analizie portfeli sprzętowych pod kątem szukania możliwości ich atakowania.   

Brał udział w tworzeniu systemu bezpiecznych głosowań w ramach „Polskiego Akceleratora Technologii Blockchain”, zajmował się również rozwojem sieci typu mesh. Fizyk, absolwent WFiIS UŁ, aktywny zwolennik wolnego oprogramowania i decentralizacji rozwiązań technicznych. Pasjonat polskiej szkoły cybernetyki, dorobku prof. Mariana Mazura i innych.

LinkedIn